Thursday, February 26, 2009

Mee siam


pagi ni sarapan mee siam...
antara favorite hubby..
hubby suka mee siam bukan mee goreng..
n mesti letak taucu...
taugeh n kucai..no other things..
mee siam ni klu org tengok mcm mee org kedekut..
no everything..
but still kaw2 the taste..
bahan2..
mee siam...(saya rendam sejam dua)
lada kering sikit..udg kering..bwg merah..bwg putih..
halia..(x letak pun x pe)..
bhn2 di atas saya kisar..
udg hidup..
sos tomato..sos cili..taucu..taugeh n kucai..
cara2...
tumis bhn kisar..masukkan taucu..
masukkan sos tomato..sos cili..masukkan udg hidup..
kacau2 sebentar..masukkan mee..
last masukkan taugeh n kucai..
pas tu angkat..pas tu makan..hihi
one thing about me..
masak main campak2..
tak de sukatan2..x de tertib sgt..ikut rasa je..
klu saya rajin saya akan buat kuah dia..
maka jadilah mee siam kuah..pun senang nak buat...
kisar ld kering, bwg merah, bwg putih, udg kering..
tumis..masukkan taucu..masukkan air rebusan udang..
grm secukup rasa..
klu nak pekat...masukkan tauhu yg dilenyek..
(saya tak suka sgt lah)..
hidang bersama tauhu goreng..lada basah yg dihiris ..telur rebus..
tu je kot..hehehe
so far yg saya tahu..ni le resipi arwah mak mertua saya..
sbb tu hubby suka sgt..